Durmstrang Online
Czy chcesz zareagować na tę wiadomość? Zarejestruj się na forum za pomocą kilku kliknięć lub zaloguj się, aby kontynuować.


Fabularna gra Durmstrang Online pozwoli Ci wcielić się w ucznia w świecie magii
 
IndeksPublicationsSzukajLatest imagesRejestracjaZaloguj

 

 Regulamin rozgrywki fabularnej

Go down 
AutorWiadomość
Admin
Admin



Liczba postów : 6
Join date : 15/09/2018

Regulamin rozgrywki fabularnej Empty
PisanieTemat: Regulamin rozgrywki fabularnej   Regulamin rozgrywki fabularnej EmptyNie Wrz 16, 2018 8:30 pm

Regulamin rozgrywki klimatycznej



Postanowienia ogólne



  1. Użytkownik przed przystąpieniem do rozgrywki klimatycznej ma obowiązek, na podstawie wzoru dostępnego na forum, stworzyć Kartę Postaci. Karta Postaci nie może być splagiatowana oraz musi być zgodna z wzorem dostępnym w Poradniku pisania Kart Postaci. Po wrzuceniu jej na forum Opiekun Kart Postaci ma 48 godzin na sprawdzenie KP i ewentualne wskazanie błędów, które należałoby poprawić. W przypadku wskazania błędów wydłużenie czasu na akceptację przedłuża się o kolejne 48 godzin do momentu poprawienia wszystkich błędów. Karta Postaci po zaakceptowaniu zostanie zamknięta bez możliwości swobodnej zmiany jej treści.
  2. Każdy użytkownik forum w momencie założenia Karty Postaci oświadcza, iż akceptuje poniższy regulamin i zobowiązuje się go przestrzegać.
  3. Dostęp do swobodnego prowadzenia Rozgrywki Fabularnej mają użytkownicy zarejestrowani na forum oraz posiadający zaakceptowaną Kartę Postaci.
  4. Użytkownicy bez zaakceptowanej Karty Postaci mogą jedynie przeglądać forum klimatyczne, lecz nie mogą dodawać wpisów.
  5. Przed napisaniem Karty Postaci użytkownik zobowiązany jest zapoznać się z informacjami dotyczącymi aktualnej rozgrywki: aktualna fabuła, informacje o szkole i wyglądzie samego zamku oraz jego okolic, ewentualne ogłoszenia dotyczące rozgrywki.
  6. Użytkownik, który zaakceptował regulamin Rozgrywki Klimatycznej ma obowiązek w Forum Klimatycznym pisać wpisy zgodnie z charakterem stworzonej przez siebie postaci.
  7. Zabronione jest wstawianie wpisów krótszych niż trzyzdaniowe oraz składających się z samej wypowiedzi – w przypadku nagminnego łamania tego punktu Administracja zastrzega sobie prawo do przeniesienia Karty Postaci danego użytkownika do Archiwum i przywrócenie go do rangi Zarejestrowanego użytkownika.
  8. W przypadku gdy użytkownik dopiero rozpoczyna przygodę z rozgrywką klimatyczną i nie potrafi zrozumieć co dzieje się w tej części forum, powinien zgłosić się do Administracji w celu wyjaśnienia podstawowych spraw dotyczących Rozgrywki Fabularnej.
  9. Jeśli użytkownik nie czuje się na siłach by zacząć od razu w Rozgrywce Klimatycznej może zgłosić się do wybranej osoby posiadającej zaakceptowaną Kartę Postaci w celu przeprowadzenia próbnej rozmowy klimatycznej odbywającej się w prywatnych wiadomościach na forum.
  10. Istnieje możliwość edycji danych zawartych w Karcie Postaci. Opiekun KP w takim wypadku otwiera ją na wyraźne życzenie ucznia. Czas na wprowadzenie poprawek jest ustalany wcześniej. Edytowana Karta Postaci musi zostać ponownie sprawdzona i zaakceptowana w celu uniknięcia prób wyidealizowania własnej postaci.
  11. W momencie wprowadzania poprawek oraz oczekiwania na ponowne zaakceptowanie Karty Postaci użytkownik forum ma obowiązek trzymać się zapisów w KP sprzed jej edycji.
  12. Punkt piąty Postanowień Ogólnych Regulaminu forum obowiązuje również na forum Rozgrywki Klimatycznej, jednakże z drobnymi modyfikacjami. Obowiązuje zatem:

    1. zakaz używania wulgaryzmów i słów przyjętych jako obraźliwe – można je jednak zamienić bardziej stosownymi przekleństwami pasującymi do magicznego świata („Na brodę Merlina!” „Wyglądasz jak zmoknięty Hipogryf”, „Do stu tysięcy jednorożców!”)
    2. zakaz obrażania innych użytkowników forum, wyśmiewania, lub wywyższania się nad nim. Nie dotyczy to jednak postaci, którymi użytkownicy sterują. Wiadomo - osoba, która ma zły charakter nie będzie lubiana przez wszystkich.
    3. zakaz umieszczania na forum postów zawierających jakiekolwiek treści obraźliwe, wulgarne, pornograficzne, etc. Wyjątkiem jest forum do którego dostęp mają osoby, których postacie mają ustawiony wiek 17+, gdzie rozmowy mogą dotyczyć któregokolwiek z wyżej wymienionych tematów, z zachowaniem ostrożności i wyczucia etycznego – nie da się całkowicie wyeliminować sytuacji, kiedy dostęp do forum 17+ uzyska osoba niepełnoletnia.
    4. zakaz prowadzenia rozmów na tematy nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich poza specjalnie wydzielonym do tego forum.
    5. zakaz narzucania innym postaciom swojego zdania oraz nakłaniania ich do popełnienia wykroczenia, które może doprowadzić do nałożenia kary klimatycznej na daną osobę.
    6. zakaz wklejania linków, tekstów piosenek oraz innych treści, które nie mają nic wspólnego ze światem przedstawionym, na którym opiera się nasze forum – to nie miejsce na takie rzeczy.
    7. zakaz nadużywania pisania wielkimi literami – do tego służy tekst narracyjny mający na celu pokazać zachowanie postaci sterowanej przez użytkownika.
    8. zakaz wielokrotnego pisania tej samej wypowiedzi, w celu zwiększenia ilości napisanych postów, lub pisania postów bezsensownych, niezwiązanych z daną rozgrywką, bądź złożonych ze zlepek słów lub liter. Wpisy klimatyczne mają swoje ograniczenia oraz nałożone restrykcje co do ich wyglądu  i powinny być pisane zgodnie z działem Regulaminu poświęconym zasadom pisania postów klimatycznych.
    9. zakaz używania jakichkolwiek emotikonów – forum klimatyczne to nie miejsce na zaśmiecanie postów zbędnymi uśmieszkami.


  13. W momencie gdy użytkownik wie, iż przez dłuższy czas będzie niedostępny na forum, powinien zgłosić ten fakt Administracji. W przypadku niezgłoszenia tej informacji i braku oznak aktywności na forum przez miesiąc oraz nieskończonego wątku w Rozgrywce Klimatycznej, Administracja ma prawo do przeniesienia Karty Postaci danego użytkownika do Archiwum oraz zdjęcia mu rangi Ucznia.
  14. Istnieje możliwość przywrócenia rangi Ucznia, tym samym przywrócenia możliwości prowadzenia rozgrywki klimatycznej tą samą postacią, jednak w przypadku nagminnego niezgłaszania swoich nieobecności ranga może zostać utracona bezpowrotnie.
  15. Łamanie punktów regulaminu klimatycznego skutkować będzie nałożeniem na postać danego użytkownika kar. Małe wykroczenia początkowo będą skutkowały upomnieniami. W przypadku, gdy postać klimatycznie złamie któryś z podpunktów i zostanie złapany na gorącym uczynku może ponieść konsekwencje w postaci szlabanu. Jeśli użytkownik nagminnie będzie łamał przepisy może zostać zdegradowany na rangę Zarejestrowanego użytkownika na czas określony, dopasowany przez Administratora do rodzaju przewinienia.
  16. W kwestiach spornych, bądź nieuregulowanych regulaminem decyzję podejmuje Administracja. W pierwszej kolejności uczeń z problemem powinien kontaktować się z jednym z prefektów, a w przypadku gdy owego nie ma, bądź nie jest w stanie pomóc, problem należy opisać profesorowi, a w ostateczności zgłosić się do Narratora pełniącego rolę Głównego Administratora całego forum.
  17. Od każdej decyzji podjętej przez którąkolwiek osobę z Administracji użytkownikowi przysługuje możliwość odwołania się, czyli skierowania sprawy do ponownego rozpatrzenia przez inną osobę z Administracji. Do kontaktu z wyżej wymienionymi osobami służą przede wszystkim wiadomości prywatne. W owej wiadomości należy umieścić jak najwięcej informacji dotyczących problemu, lub omawianej kwestii spornej oraz dołączyć ewentualne zrzuty ekranu z wymienionych z innym użytkownikiem forum wiadomości.


Pisanie postów klimatycznych



  1. W rozgrywce klimatycznej obowiązują zasady tworzenia postów. Przed rozpoczęciem rozgrywki użytkownik jest zobowiązany do zapoznania się z nimi i stosowania tych zasad podczas tworzenia wpisów. Nieznajomość tych zasad nie zwalnia z ich przestrzegania.
  2. Zabronione jest pisanie w formie pierwszoosobowej. Posty należy pisać z perspektywy osoby trzeciej, opisywać aktywność postaci, co aktualnie robi, bądź co robiła wcześniej.
  3. Na forum klimatycznym obowiązuje kolejność wypowiedzi – w przypadku większej ilości osób w danej grupie klimatycznej kolejność wstawiania wpisów ustalają między sobą gracze. Zabronione jest wstawianie dwóch postów pod rząd. Od tej reguły jest tylko jeden wyjątek.
  4. Czas na odpowiedź drugiej osoby, z którą użytkownik prowadzi rozgrywkę wynosi 48 godzin (w przypadku, gdy wątek prowadzony jest przez więcej niż dwie osoby, czas na odpowiedź skracany jest do 24 godzin). Po tym czasie możliwe jest ponowne napisanie posta informującego o fakcie opuszczenia wątku ignorując osobę, z którą prowadziło się rozgrywkę.
  5. Posty należy pisać zgodnie z zasadą gwiazdek – w gwiazdkach (**) powinny znajdować się wszelkie emocje lub zachowania postaci, a poza nimi jej wypowiedzi:
    Ja też nie przepadam za dżemem truskawkowym. [n]Rudowłosa spojrzała na towarzysza i uśmiechnęła się ciepło. Przeczesała włosy palcami, po czym wzięła do rąk słoiczek z dżemem morelowym i zaczęła smarować nim słodką bułkę.[/n]
  6. Dla większej przejrzystości tekstu w trakcie tworzenia posta zaleca się używanie znacznika bbcode [ n]…[ /n] (bez spacji) oznaczonego literą n obok wyboru wielkości czcionki. Ma on za zadanie w tekście narracyjnym naszego posta zmienić kolor czcionki na szary i pochylić ją w celu odróżnienia myśli i aktywności postaci od jej wypowiedzi:
    Kod:
    [n]Dziewczyna stojąca w bramie zamku przymknęła oczy i westchnęła. Lubiła zimę. Uwielbiała śnieg, który leżał
    grubą warstwą na schodach prowadzących do zamku i okalających pobliskie drzewa.[/n] Uwielbiam zimę, a ty?
    [n]Spojrzała na towarzyszącego jej chłopaka i uśmiechnęła się odgarniając swoje rude włosy z twarzy.[/n]
    Co po zastosowaniu wygląda tak:
    [n]Dziewczyna stojąca w bramie zamku przymknęła oczy i westchnęła. Lubiła zimę. Uwielbiała śnieg, który leżał grubą warstwą na schodach prowadzących do zamku i okalających pobliskie drzewa.[/n] Uwielbiam zimę, a ty? [n]Spojrzała na towarzyszącego jej chłopaka i uśmiechnęła się odgarniając swoje rude włosy z twarzy.[/n]
  7. W Instytucie Magii Durmstrang obowiązującym językiem urzędowym jest norweski. Uczniowie uczęszczający na zajęcia mają jednak różne narodowości. Aby odróżnić język urzędowy od używanego w niektórych momentach języka obcego należy użyć znacznika bbcode [ o]...[ /o] (bez spacji) oznaczonego literą o obok znacznika narracyjnego "n". Powoduje on zmianę koloru wypowiedzi postaci wyróżniającą wypowiedź postaci w języku obcym od tekstu w języku norweskim.
    Kod:
    [n]Czarnowłosy usiadł na ławce i przyjrzał się swojej towarzyszce.[/n]Naprawdę chcesz to usłyszeć?
    [n]Jej prośba by zaśpiewał cokolwiek w jego ojczystym języku była dosyć dziwna, jednak wiedział,
    że nie jest w stanie jej odmówić.[/n]No dobrze, ale tylko raz.[n]Westchnął i przymykając oczy
    przypomniał sobie kołysankę, którą co noc nuciła jemu i jego siostrze ich mama.[/n]
    [o]Już księżyc zgasł, zapadła noc. Sen zmorzył mą laleczkę. Więc oczka zmruż, i zaśnij już,
    opowiem Ci bajeczkę. Więc oczka zmruż, i zaśnij już, opowiem Ci bajeczkę.[/o][n]Jego melodyjny
    polski akcent rozniósł się po całej wieży jakby chciał ukołysać do snu wszystkie zwierzęta wokół zamku.
    Miał tylko nadzieję, że dziewczyna nie uzna go za jakiegoś durnia i nie ucieknie stąd.
    Skończył nucić i spojrzał w stronę swojej towarzyszki wstrzymując oddech.[/n]
    Co po zastosowaniu wygląda tak:
    [n]Czarnowłosy usiadł na ławce i przyjrzał się swojej towarzyszce.[/n]Naprawdę chcesz to uslyszeć?[n]Jej prośba by zaśpiewał cokolwiek w jego ojczystym języku była dosyć dziwna, jednak wiedział, że nie jest w stanie jej odmówić.[/n]No dobrze, ale tylko raz.[n]Westchnął i przymykając oczy przypomniał sobie kołysankę, którą co noc nuciła jemu i jego siostrze ich mama.[/n][o]Już księżyc zgasł, zapadła noc. Sen zmorzył mą laleczkę. Więc oczka zmruż, i zaśnij już, opowiem Ci bajeczkę. Więc oczka zmruż, i zaśnij już, opowiem Ci bajeczkę.[/o][n]Jego melodyjny polski akcent rozniósł się po całej wieży jakby chciał ukołysać do snu wszystkie zwierzęta wokół zamku. Miał tylko nadzieję, że dziewczyna nie uzna go za jakiegoś durnia i nie ucieknie stąd. Skończył nucić i spojrzał w stronę swojej towarzyszki wstrzymując oddech.[/n]
  8. Postać nie może być jedynie marionetką sterowaną przez użytkownika. Powinna zachowywać się jak zwykły człowiek: oddychać, myśleć, chodzić oraz zachowywać się odpowiednio do aktualnie rozgrywanej akcji:
    [n]Czarnowłosa wiedziała że kara jej nie ominie. Prawdą jest, że to właśnie ona podłożyła łajnobombę na korytarzu w lochach i widok nauczycielki która przyłapała ją praktycznie na gorącym uczynku sprawiły, że pot zaczął spływać jej po czole i poczuła, że dłonie zaczynają być wilgotne. Nerwowo otarła ręce o spodnie i spuściła wzrok.[/n] Przepraszam [n]odpowiedziała ze skruchą i skuliła się w sobie w oczekiwaniu na reprymendę.[/n]
  9. Nie należy zbyt często wspominać imienia swojej postaci we wpisach. Służą do tego zamienniki takie jak: szatyn, blondyn, rudzielec, czarnowłosa, chłopak, dziewczyna, itp. Imienia należy użyć dopiero jeśli jest to konieczne.
  10. Z rozgrywki fabularnej korzystają osoby w różnym wieku, w tym również osoby niepełnoletnie. Ze względu na nie, nie należy używać słów powszechnie uznanych jako wulgarne - również w formie ocenzurowanej. Z tego samego względu należy również ograniczyć sceny erotyczne oraz kontrowersyjne (krwawe jatki, zabójstwa, etc.)
  11. Każda postać osoby niebędącej Profesorem jest uczniem. W związku z tym ma pewne ograniczenia, które szczegółowo opisane są w rozdziale “Postać i jej możliwości”.
  12. Dla osób, które w Karcie Postaci mają wprowadzony wiek 17+, w magicznym świecie uznawanym za pełnoletniość, utworzone zostało specjalne forum, w którym ilość zakazów została zmniejszona. Osoba chętna do korzystania z tej części forum musi mieć pewność, że będzie w stanie prowadzić rozmowy uznawane za nieodpowiednie dla nieletnich.
  13. Administracja forum zastrzega sobie możliwość dokładniejszej obserwacji forum 17+ i w przypadku zauważenia, że ktoś nie jest w stanie prowadzić takich rozmów, może zostać poproszony o zmianę wieku, lub pozbawiony możliwości przeglądania tej części forum.
  14. W wyżej wymienionym forum będzie możliwość prowadzenia luźniejszych, bardziej dorosłych rozmów oraz spożywania napojów wysokoprocentowych. Dozwolone będzie również prowadzenie rozgrywki z elementami erotycznymi oraz nieco kontrowersyjne, pamiętając że kwestie tu opisane mają znaczenie również w rozgrywce w części ogólnej forum klimatycznego. Więc jeśli czyjaś postać zostanie ugodzona sztyletem i odniesie poważną ranę, rana ta nie znika i może wpłynąć na rozgrywkę ogólną, w tym również na pojedynki.
  15. Należy pamiętać jednak, że również i tutaj przechadzają się profesorzy i należy uważać, by nie zostać przyłapanym na czymś nieodpowiednim w miejscu publicznym. Dotyczy to również picia napojów wysokoprocentowych w Sali Głównej lub na korytarzach – w takim przypadku można uzyskać karę adekwatną do popełnionego czynu.
  16. Zabronione są włamania i kradzieże działające na niekorzyść innego użytkownika. Administracja nie wyklucza prób włamania do składzika ze składnikami do eliksirów, jednak osoba dokonująca tego czynu powinna mieć się na baczności, by nie trafić przez przypadek na któregoś z profesorów patrolującego korytarze.
  17. Ze względu na panujący na naszym forum podział na Ofensywę, Defensywę i Alchemię, została wprowadzona możliwość uczestniczenia w pojedynkach. Aby przeprowadzić pojedynek, należy zapoznać się z poradnikiem oraz jak najszybciej poinformować osoby opiekujące się forum klimatycznym o chęci przeprowadzenia potyczki z innym uczniem. Administracja pomoże w odpowiednim przygotowaniu pojedynku oraz będzie przekazywała wyniki losowań dla każdego ataku (więcej w wątku: Pojedynki).
  18. W trakcie pojedynków dozwolone jest używanie broni białej ze względu na prowadzony przez wicedyrektora dom Ofensywy. Zabronione jest jednak używanie broni palnej ponieważ w Durmstrangu nie ma do niej dostępu.
  19. Należy pamiętać, że podczas pojedynków postać może zostać skrzywdzona, lub zraniona. Może się to wiązać z pobytem w lecznicy, który sterowana przez użytkownika postać może na długo zapamiętać.
  20. Zabronione jest sterowanie akcją drugiego użytkownika w sposób bezpośredni. Każdy użytkownik forum ma prawo do sterowania zachowaniem swojej własnej postaci. Narzucanie drugiemu użytkownikowi swojej woli ogranicza możliwość reakcji drugiej postaci. Przykładowo – jeśli postać A popchnęła postać B, osoba A nie może napisać, że osoba B się przewróciła. Dopiero osoba B decyduje co stało się z jej postacią i jak to wpłynęło na dalszą rozgrywkę.
    [n]Szatynka popchnęła niebieskooką z całej siły, a pęd uderzenia zwalił jej przeciwniczkę z nóg. Zielonooka stanęła nad leżącą postacią i uśmiechnęła się triumfalnie.[/n]
    Powinno być zastąpione tekstem:
    [n]Szatynka ze złości zrobiła krok na przód i z całej siły popchnęła niebieskooką mając nadzieję, że ta upadnie. A zważywszy na fakt, iż była naprawdę wściekła, jej była przyjaciółka nie miała praktycznie szans by ustać na nogach.[/n]
  21. Jeśli użytkownik podczas prowadzenia rozgrywki ma problem z określeniem położenia innej postaci, lub nie zgadza się z czyjąś wypowiedzią ma prawo do skontaktowania się z daną osobą przy użyciu prywatnej wiadomości. Posty niedotyczące rozgrywki klimatycznej lub niezwiązane z aktualnym tematem wątku są niedozwolone i będą niezwłocznie kasowane. Wszelkie spory użytkownik powinien rozwiązywać poprzez prywatne wiadomości lub na czacie. To samo tyczy się wszelkich problemów, niezgodności w postępowaniu Administracji, niesłusznie usuniętego posta lub bezpodstawnie nałożonej kary.


Postać i jej możliwości



  1. Podczas tworzenia postaci użytkownik nadaje jej konkretny wygląd i cechy charakteru. Od momentu zaakceptowania Karty Postaci użytkownik zobowiązuje się grać zgodnie z opisanym charakterem. Administracja nie wyklucza wahań nastrojów, jednak nie mogą one być zbyt odbiegające od charakteru postaci i krótkotrwałe.
  2. W przypadku naruszenia powyższego punktu użytkownik może zostać poproszony o powrócenie do opisanego w Karcie Postaci charakteru, poprawienie KP nadając postaci inne nawyki, a w sytuacjach, kiedy użytkownik dalej będzie łamał ów punkt i nie będzie zwracał uwagi na wiadomości od Administracji, może otrzymać zakaz prowadzenia rozgrywki klimatycznej, a Karta Postaci zostanie przeniesiona do Archiwum.
  3. Stworzona przez użytkownika postać musi być zgodna z kanonem HP, zabronione jest więc tworzenie postaci niezwyciężonej, nieśmiertelnej, naruszającej w jakikolwiek sposób regulamin. Munczostwo (tworzenie postaci niezwyciężonej) jest surowo zakazane pod groźbą zablokowania Karty Postaci na czas określony, bądź z wyjątkowych sytuacjach Karta Postaci może zostać zablokowana permanentnie. Zabronione jest również wprowadzanie ras, mocy i języków spoza świata opisanego w książkach Harry’ego Pottera.
  4. Zabronione jest tworzenie postaci, które występowały w innych seriach książek, w mangach, anime, filmach, kreskówkach, komiksach. Postać użytkownika powinna być stworzona przez niego samego, a nie skopiowana z internetu.
  5. Postać nie może korzystać z wiedzy Użytkownika. Powinien on pamiętać że jego postać wie tylko to, co usłyszała, zobaczyła, bądź wydedukowała. Nie może być świadoma tego co dzieje się w innym miejscu niż to w którym przebywa (np. osoba przebywająca w Sali Głównej, nie ma możliwości obserwować wydarzeń mających miejsce na którejś z wież, w innej sali, w pokojach wspólnych). Wyjątkiem jest wyglądanie przez okna, jednak trzeba wtedy brać pod uwagę odległości (np. postać wyglądające przez okno nie może widzieć co dzieje się dokładnie 200 m od niej).
  6. Sterując swoją postacią użytkownik powinien pamiętać o wprowadzonym przez siebie wieku postaci i na jego podstawie dostosować poziom wiedzy i umiejętności posiadanych przez sterowaną przez niego postać. Nie należy używać zaklęć, które – ze względu na wiek i wykształcenie postać nie powinna znać. Dotyczy to przede wszystkim zaklęć niewybaczalnych.
  7. Żaden uczeń nie może zawierać związków małżeńskich, ani posiadać dzieci.
  8. Uczniowi nie wolno chodzić po zamku w stanie wskazującym na spożycie alkoholu i środków odurzających. (Nie dotyczy podforum 17+)
  9. Postać użytkownika jest uczniem Instytutu Magii Durmstrang. Użytkownik nie może sterować postacią, będącą pracownikiem Ministerstwa Magii, szpitala oraz różnego rodzaju instytucji, sklepów i urzędów. Wyjątkowym przypadkiem, gdy dana osoba ma możliwość sterowania postacią nauczyciela, jest otrzymanie rangi Profesora.
  10. Należy pamiętać że postać jako uczeń nie może tworzyć, niszczyć i używać Horkruksów oraz nie ma prawa posiadać Insygniów Śmierci oraz Zmieniaczy Czasu.
  11. Użytkownik ma prawo do posiadania umiejętności dodatkowych. Są trzy możliwości nabycia takich umiejętności:

    1. Animagia i metamorfomagia, są możliwe do zdobycia drogą losowania podczas pisania Karty Postaci.
    2. Pozostałe umiejętności, niewykraczające poza kanon HP (np. teleportacja, zaklęcie Patronusa, Oklumencja, Legilimencja, Zaklęcia Niewerbalne etc.) można zdobyć w trakcie rozgrywki klimatycznej z obecnością któregoś z profesorów.
    3. Podczas eventów klimatycznych prowadzonych przez administrację.


  12. Należy pamiętać, że posiadane przez postać umiejętności muszą być dostosowane do poziomu jej wiedzy, dlatego wyklucza się magię bezróżdżkową, zaklęcia pradawne, nekromancje, jasnowidztwo. Umiejętności dodatkowe muszą być wpisane do KP.
  13. Należy pamiętać że relacje pomiędzy postaciami mogą być różne, jednak nie przekładają się na życie realne. Jeśli postacie klimatyczne wzajemnie nie pałają do siebie sympatią, nie oznacza to, że gracze także powinni się kłócić.
  14. Jeśli postać użytkownika zna jakieś dodatkowe zaklęcia, których uczyła się poza szkołą, użytkownik powinien zawrzeć taką informację w Karcie Postaci, lub rozpisać ją w treści wpisu klimatycznego. Użytkownik musi jednak pamiętać o tym, że na czarodziejach bez ukończonych siedemnastu lat poza szkołą ciążył namiar, więc przed osiągnięciem pełnoletniości w magicznym świecie postać użytkownika nie mogła rzucać zaklęciami na prawo i lewo podczas wakacji.
  15. Uczniowie Durmstrangu mogą posiadać jedno z czterech zwierząt: sowę śnieżną, kota, szczura lub ropuchę. Jeżeli użytkownik nie posiada własnej sowy może korzystać z ptaków, będących własnością Instytutu. Może się zdarzyć, że podczas eventów klimatycznych, będzie możliwość zdobycia dodatkowego pupila.
  16. Latanie na miotle dozwolone jest jedynie w obrębie boiska do Quidditcha, po uprzednim skonsultowaniu tego z Administracją.
  17. Podczas lekcji obowiązuje noszenie mundurków szkolnych i każdy użytkownik powinien się do tego dostosować. Poza zajęciami użytkownik sam decyduje o tym jak jego postać się ubiera, jednak należy tu pamiętać o warunkach atmosferycznych. Ponieważ zamek znajduje się w północnej Norwegii, oczywistym jest, że uczniowie powinni chodzić ubrani stosownie do pogody.
  18. Na teren Instytutu Magii Durmstrang nałożono wiele zaklęć, w tym zaklęcie antydeportacyjne, dlatego też zabronione jest używanie umiejętności teleportacji oraz używania świstoklików. Szczególnie bez nadzoru Profesora, lub Dyrekcji.
  19. Nauka teleportacji będzie możliwa w przyszłości. Jeżeli chętnych na naukę będzie większa ilość, Administracja rozważy możliwość uczestniczenia w kontrolowanych lekcjach teleportacji prowadzonych w szkole, bądź poza zamkiem. Umiejętność ta jednak jest dostępna dopiero dla uczniów, którzy mają ukończone 17 lat.
  20. Postacie różnej płci mogą odwiedzać się wzajemnie w swoich dormitoriach, jednak dopiero po wypowiedzeniu przez osobę zamieszkującą dany pokój słów “Wejdź do środka”. Spowodowane jest to rzuconym setki lat wcześniej zaklęciem, które w innym wypadku tworzy niewidzialną barierę od której odbija się nieproszony gość. Należy jednak pamiętać o kulturze wypowiedzi i zachować granice dobrego smaku. Odważniejsze klimaty dozwolone są jedynie na podforum dla osób grających postaciami pełnoletnimi.
  21. W szczególnych przypadkach postać użytkownika może zostać uśmiercona. Nie można jednak samemu zabić postaci innego użytkownika. Jedynie Administracja ma możliwość zabicia postaci użytkownika na jego szczególną prośbę, lub w momencie łamania regulaminu w oczywisty i niepodważalny sposób. W przypadku śmierci postaci, Karta Postaci użytkownika jest przenoszona do archiwum, a gracz może stworzyć nową postać, którą będzie prowadził rozgrywkę klimatyczną. Nie może jednak powrócić do postaci, która została zabita/umarła.
  22. Jeśli użytkownik używa jakiegoś zaklęcia, powinien zastosować i wypowiedzieć pełną jego formułę oraz opisać przewidywany efekt. Gdy zaklęcie jest niewerbalne, należy opisać proces jego rzucania i rezultat. Użytkownik musi pamiętać, żeby nie wyolbrzymiać swoich umiejętności (Zaklęcia niewerbalne są wprowadzane na piątym roku) oraz dostosować poziom stosowanych czarów do wieku. To samo tyczy się zdolności warzenia eliksirów.
  23. Nie wolno korzystać z innych niż dostępne w kanonie form komunikacji. Należy pamiętać że uczniowie mają do dyspozycji tylko Sowy Śnieżne, zaczarowane monety (galeony), dwukierunkowe lusterka (dostępne z czasem w eventach). Kominki są dostępne jedynie w wyjątkowych okolicznościach w gabinetach profesorów i Dyrekcji.
  24. Przedmioty magiczne, które są trudniejsze do zdobycia, bardziej unikalne, wyjątkowe (lusterka dwukierunkowe, sakiewka wsiąkiewka, unikatowe eliksiry, fałszoskopy etc.) będą do zdobycie podczas eventów klimatycznych, a ich posiadanie należy uwzględnić w KP.
  25. Sterowanie postacią posiadająca formę animagiczną:

    1. Animagia to zdolność przybierania przez czarodzieja formy zwierzęcej. Zwierzę w które przemienia się postać użytkownika powinno być konkretnym (jednym) osobnikiem, o określonych cechach takich jak rasa, płeć, maść, kolor oczu.  Uczniów obowiązuje zakaz przemiany w stworzenia magiczne (np. smoki, akromantule i inne).
    2. Każdy uczeń posiadający umiejętność animagii może się zmieniać tylko w jedno, konkretnie wybrane przez siebie podczas tworzenia postaci zwierzę.
    3. Przemiana w animaga jest procesem złożonym, dlatego każdy posiadający tę umiejętność użytkownika powinien go uwzględnić w KP.
    4. Gracz tworząc KP powinien pamiętać o tym, że postać animagiczna jest uzależniona od wyglądu i charakteru danego czarodzieja.
    5. W postaci animagicznej użytkownik nie może mówić ani porozumiewać się z innymi zwierzętami ich “mową”. Dozwolona jest komunikacja myślowa. Należy pamiętać też o tym, by zachowywać się tak, jak zachowuje się wybrane przez użytkownika zwierzę. Animag nie może stracić panowania nad swoimi umiejętnościami oraz kontrolą nad formą zwierzęcą.
    6. Każdy użytkownik posiadający taką umiejętność, powinien pamiętać, że jego postać animagiczna obowiązkowo musi być zarejestrowana w Ministerstwie Magii.
    7. Użytkownik może przybierać postać animagiczną na błoniach wokół zamku, w lesie wokół niego oraz w pokojach wspólnych. Zabrania się przemian w innych pomieszczeniach Instytutu, ze względu na to, iż niektóre gatunki zwierząt mogłyby przestraszyć postacie innych użytkowników.


  26. Sterowanie postacią posiadającą umiejętności metamorfomagiczne:

    1. Metamorfomag to czarodziej, który w dowolnym momencie może zmieniać swój wygląd bez użycia czarów lub eliksirów. Jest to umiejętność wrodzona, dostępna jedynie dla użytkownika w drodze losowania przy tworzeniu KP.
    2. Użytkownik powinien pamiętać, że metamorfomag może zmieniać niektóre cechy wraz ze swoim stanem emocjonalnym, np. kolor włosów. Jedyną cechą której metamorfomag nie może zmienić jest kolor oczu i tego należy pilnować.
    3. Zdolności metamorfomagiczne mogą całkowicie zaniknąć, po silnych wstrząsach emocjonalnych, jednak jeśli tak się stanie, należy wprowadzić poprawki do KP i umieścić tam tą informację. Od tego momentu postać zachowuje się jak każdy inny czarodziej.
    4. Należy pamiętać by zawsze dokładnie opisywać swoją przemianę i określać co zmienia się w wyglądzie postaci.




Organizacja rozgrywki klimatycznej



  1. Podczas pisania wpisu klimatycznego użytkownik powinien zapoznać się z opisem lokalizacji, aby nie popełnić różnego rodzaju gaf. Przykładowo: należy pamiętać o tym, że w lochach nie ma okien, a okna w Pokoju Wspólnym Ofensywy pozasłaniane są grubymi zasłonami.
  2. Każdy użytkownik, prowadząc swoją postać i rozgrywając swój wątek, powinien dostosować się do warunków pogodowych panujących w północnej Norwegii i tych podawanych przez Narratora. Należy także pamiętać o czasie akcji określonym w fabule (1999r.) i nie wykraczać w przyszłość.
  3. W przypadku gdy użytkownik będzie chciał wprowadzić jakąkolwiek zmianę w wyglądzie czy funkcjonalności Pokojów Wspólnych, lub Własnych pokojach, ma obowiązek skontaktować się z tej sprawie z Opiekunem Domu. Należy się jednak spodziewać, że nie każdy pomysł zostanie wprowadzony. Każdy pomysł zostanie wnikliwie przeanalizowany i w przypadku gdy Administracja rozpatrzy sprawę z wynikiem pozytywnym pomysł wejdzie w życie w przeciągu kilku następnych dni. W przypadku negatywnego rozpatrzenia prośby dany użytkownik zostanie poinformowany tą samą drogą kontaktu, jaką pomysł przedstawił.
  4. Prowadząc rozgrywkę klimatyczną należy pamiętać o realizmie sytuacji. Zabronione jest przemieszczanie się w jednym krótkim wpisie na długich odległościach. Dłuższe trasy, jak na przykład przejście z Sali Głównej do Pokoju Wspólnego Defensywy na czwartym piętrze nie powinno zawierać się w jednym wpisie kilkuzdaniowym. Należy taki post podzielić na kilka krótszych uwzględniając przemieszczanie się po wyszczególnionych lokacjach rozpisanych w forum rozgrywki klimatycznej.
  5. Na terenie szkoły nie działają żadne przedmioty elektryczne, dlatego zabronione jest używanie wszelkich tego typu mugolskich zabawek takich jak walkmany, mp3, telefony, telewizory i inne. Jedyny możliwy wyjątek stanowią zaczarowane radia.
  6. Zgodnie z kanonem HP w magicznym świecie istnieje prawo Gampa, które uniemożliwia wyczarowanie jedzenia i picia „z powietrza”. Jedynymi miejscami, gdzie można pozyskać pożywienie jest Sala Główna oraz Kuchnia.
  7. W Sali głównej posiłki, które spożywa cała szkoła jednocześnie roznoszone są przez charłaków pracujących w kuchni. Poza posiłkami (również późnym wieczorem) w pomieszczeniu znajduje się przynajmniej jeden z kelnerów, którego można poprosić o posiłek. Nocą na głodomorów czekać będą chłodne przekąski, owoce i ciastka.
  8. W kuchni postać może pozyskać jedzenie o każdej porze, z zaznaczeniem, iż nie należy wykorzystywać tego zbyt często. Charłak jest również człowiekiem i jeśli postać go skrzywdzi lub w jakikolwiek sposób wykorzysta na swoją korzyść, może uzyskać szlaban.
  9. Pomimo zakazu sterowania czyjąś postacią, dozwolone jest opisanie akcji charłaka w kuchni, który przyniesie osobie małą przekąskę lub napój o który osoba go poprosi.
  10. Aby poprowadzić wątek z pracownikiem szkoły (Uzdrowicielka, Woźna, Dozorca, Profesor, etc.) należy poinformować o tym osobę z Administracji forum, po czym umówić się na konkretną datę i godzinę o której użytkownik chce rozpocząć rozgrywkę. Należy również poinformować Administrację o powodach i zamiarach własnej postaci oraz sprawie z którą użytkownik się zgłasza włącznie z ewentualnym rozpisaniem najważniejszych punktów wątku klimatycznego. W przypadku chęci szybkiego rozegrania wątku istnieje możliwość poproszenia o natychmiastową reakcję aktualnie dostępnej osoby z Administracji, aczkolwiek należy liczyć się z tym, że nie zawsze odpowiedź będzie pozytywna.
  11. Podczas rozgrywki klimatycznej istnieć będzie możliwość zdobycia i utraty punktów dla swojego domu. Dokładne informacje o nagrodach oraz czasie trwania każdego okresu zdobywania punktów zostaną przekazane w późniejszym czasie.
  12. Punkty dla swojego domu będzie można uzyskać na kilka sposobów:

    1. Bezinteresowna pomoc drugiej osobie jeśli tego wymaga sytuacja
    2. Wygrany pojedynek nadzorowany przez nauczyciela Sztuk Walki
    3. Poprawnie przeprowadzony pojedynek przegrany, o ile postać zachowała się honorowo
    4. Klimatyczna nauka zaklęcia pod nadzorem profesora lub osoby uprawnionej
    5. Poprawny wpis dowolnej długości zawierający istotne informacje, nienaruszający żadnego z punktów regulaminu, który w jakikolwiek sposób wyróżnił się spośród innych


  13. Punkty dla swojego domu będzie można stracić na kilka sposobów:

    1. Stwarzanie zagrożenia innych postaci
    2. Nieadekwatne do sytuacji zachowania
    3. Samowolne nauczanie trudnych zaklęć
    4. Pojedynek bez kontroli nauczyciela, zakończony poważnymi uszkodzeniami ciała swojego bądź przeciwnika
    5. Niszczenie mebli, szkolnych pomocy, bądź mienia innej postaci
    6. Działanie na niekorzyść innego gracza
    7. Wpis zbyt krótki, niewnoszący do rozgrywki, naruszający punkty regulaminu, bądź w wyraźny sposób niezwiązany z aktualną fabułą (chociażby wspominanie o rzeczach, które pojawiły się dopiero po 1999 roku)


  14. Punkty przyznawać i odejmować mogą osoby o randze prefekta, prefekta naczelnego, oraz profesora. W przypadku gdy którakolwiek z wymienionych osób pojawi się znikąd, istnieje szansa na odwołanie od straconych punktów. Do odwołania użytkownik powinien dołączyć szczegółowe wyjaśnienie, które następnie inna osoba z Administracji rozpatrzy i poinformuje o wyniku użytkownika.
  15. Multilokacja (przebywanie w kilku miejscach jednocześnie) jest zabroniona. Postać może przebywać tylko w jednym miejscu na raz. Zabronione jest pisanie w innym wątku jeśli nie zakończyło się poprzedniego.
  16. Jedynym wyjątkiem, w którym multilokacja jest dozwolona, są wszelkiego rodzaju eventy klimatyczne prowadzone przed Administrację, toczące się równolegle z rozgrywką klimatyczną. Data rozpoczęcia eventu, data klimatyczna oraz informacja o możliwości multilokacji będzie podana w ogłoszeniu dotyczącym zaplanowanego wątku.
  17. Ze względu na fakt, że nie istnieje multilokacja, to kończąc rozgrywkę w danym wątku i wychodząc z niego, należy pod ostatnim postem tego wątku napisać “Z.T.” czyli “Zmiana Tematu”. Należy także napisać nazwę lokacji do której przenosi się rozgrywkę lub umieścić link do kontynuacji.
  18. Podczas rozgrywania wątku klimatycznego w danej lokacji, aby uniknąć zamieszania użytkownik powinien zaznaczyć czas akcji, czyli podać datę kiedy dany wątek ma miejsce.


Multikonta



  1. Każdy użytkownik w momencie rejestracji ma możliwość stworzenia jednej postaci klimatycznej, jednak istnieje możliwość utworzenia dodatkowego konta dla drugiej postaci - tzw. multikonto. Nie ma możliwości posiadania dwóch różnych postaci na jednym koncie forumowym. Jedno konto - jedna postać.
  2. Każdy użytkownik, który tworzy multikonto powinien podczas rejestracji zaznaczyć iż jest to drugie konto, oraz wpisać w odpowiednią rubrykę pełną nazwę swojej postaci na koncie głównym.
  3. Na jednego użytkownika dozwolone jest tylko jedno multikonto. W przypadku niezaznaczenia podczas rejestracji rubryki “multikonto” przy wyborze rodzaju konta, lub braku nazwy konta głównego, użytkownik ma obowiązek w przeciągu pięciu dni od daty rejestracji drugiego konta powiadomić o tym fakcie kogokolwiek z Administracji. Konta podejrzane o multikonto, które nie zostały oznaczone jako multikonto, po tym czasie mogą zostać usunięte.
  4. Własnoręczne zgłaszanie multikonta odbywa się za pomocą dwóch prywatnych wiadomości do rangowego o treści
    “Konto główne: Nazwa konta głównego
    Multikonto: Nazwa multikonta użytkownika”
    z obu kont użytkownika zgłaszającego multikonto.
  5. Użytkownikowi zabrania się prowadzić rozgrywkę klimatyczną jednocześnie dwiema postaciami należącymi do niego i wchodzić nimi w interakcje. Postać stworzona na multikoncie powinna posiadać oddzielną Kartę Postaci, znajdować się w innym domu niż postać na koncie głównym w celu zmniejszenia prawdopodobieństwa spotkaniu dwóch postaci tego samego użytkownika i mieć odmienne charaktery. Użytkownik który tworzy multikonto musi mieć pewność że poradzi sobie z prowadzeniem dwóch postaci jednocześnie, nie mieszając charakterów obu postaci oraz nie myląc zawartych znajomości dwóch postaci.
  6. W przypadku, gdy Administracja zauważy, iż użytkownik wyraźnie nie radzi sobie z prowadzeniem drugiego konta, może poprosić użytkownika o czasowe wstrzymanie prowadzenia rozgrywki klimatycznej jedną z postaci, zablokować możliwość pisania wątków klimatycznych dla multikonta, bądź permanentnie odebrać uprawnienia na multikoncie.
  7. Użytkownik może mieć tylko dwa konta. W wyjątkowych okolicznościach Administracja może jednak pozwolić na stworzenie trzeciego konta użytkownikowi, na jego indywidualną prośbę, jednak Administracja zastrzega sobie możliwość odmówienia osobie, która nie radzi sobie z prowadzeniem dwóch kont aktualnie posiadanych.
  8. Dla multikont stworzona została specjalna grupa o tej samej nazwie, w celu ograniczenia dostępu jedynie do rozgrywki klimatycznej. Resztę forum z multikonta można jedynie przeglądać i czytać, bez możliwości wypowiadania się. Ma to na celu ograniczenie niepotrzebnego spamu oraz ewentualnej możliwości oddania dwóch głosów w ankietach.
Powrót do góry Go down
https://durmstrang-online.forumpolish.com
 
Regulamin rozgrywki fabularnej
Powrót do góry 
Strona 1 z 1
 Similar topics
-
» Regulamin forum
» Fabuła rozgrywki klimatycznej

Permissions in this forum:Nie możesz odpowiadać w tematach
Durmstrang Online :: Administracja :: Regulaminy-
Skocz do: